وکیل دیوان عدالت اداری در تهران گروه وکلای دادور

تمام وکلای موسسه حقوقی عدل آفرینان در تمام دعاوی حقوقی تخصص و تجربه کافی را دارند و به مشتریان خود کمک می کنند تا مشکلات حقوقی شان را حل و فصل نمایند. در خصوص بخشنامه شماره ۵۰۰/۱۵۰۸۹/۹۰۰۰ مورخ ۱۴/۸/۱۳۹۹ معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه؛ هیات [عمومی] دیوان عدالت اداری طی دادنامه شماره ۱۴۰۱۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۳۵۴ مورخ /۱۴۰۱۳۰/۲ مبادرت به اتخاذ تصمیم نموده است و صرفاً اطلاق حکم مقرر در بخشنامه را خارج از حدود اختیار دانسته و ابطال نموده است. رسیدگی در دیوان عدالت اداری غیر حضوری است، بنابر این شاکی قبل از ثبت دادخواست باید در سامانه ثنا ثبت نام نماید تا بوسیله شماره ثبت و رمز پرونده بتواند از مراحل پرونده خود مطلع گردد.

به این ترتیب افراد می توانند بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی می توانند به نتیجه دلخواه خود برسند. به طور کلی وکلا پس از دریافت و اخذ پروانه وکالت خود به راحتی می توانند در تمامی حوزه های حقوقی اعم از خانواده ، کیفری ، حقوقی ، ملکی و … فعالیت کنند و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارند اما با این وجود بسیاری از وکلا هستند که در یک زمینه خاص اقدام به فعالیت می کنند و سعی دارند تا متخصص یک حوزه حقوقی باشند. در صورت مراجعه به دفاترنمایندگی دیوان واقع در دادگستری مراکز استانها  ویا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رسیدی که بر روی آن شماره رهگیری 16رقمی ، تاریخ تقدیم داد خواست و نیز شماره رمز درج شده است به تحویل دهنده دادخواست ارائه می شود. جهت تعیین وقت ملاقات حضوری رایگان با وکیل، ضمن تماس با دفتر ما وقت ملاقات اخذ نموده و در هنگام تشریف فرمائی کلیه اوراق اسناد و مدارک خود را همراه بیاورید. #ملاقات حضوری با وکیل و ملاقات با وکیل در دفتر وکالت ما رایگان بوده و از شما وجهی بابت حق المشاوره دریافت نخواهد گردید . وکیل بعد از انعقاد قرارداد و دریافت وکالت شما پرونده تان را در هر قسمت از دیوان عدالت پیگیری خواهد نمود.

به موجب ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری صلاحیت و حدود اختیارات شعب دیوان رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. علاوه بر ثبت شکایات افراد در سامانه ساجد، امکان ثبت درخواست اعمال ماده 79 نیز در سامانه ماده 79 دیوان عدالت اداری وجود دارد و اشخاص ثالث نیز می توانند برای طرح شکایت اقدام به ثبت دادخواست ورود ثالث یا اعتراض ثالث نمایند و نحوه ثبت درخواست رسیدگی به صورت اعاده دادرسی نیز در همین سامانه قابل انجام است. امروزه قسمت اعظمی از دعاوی ای که در کشور مطرح است در زمینه حقوقی است، در واقع مسائلی که مبتلابه جامعه می باشد. دعاوی ای که وقوع بسیاری از آن ها به علت عدم آگاهی و توجه خود شخص رخ می دهد و در بیشتر موارد نیز به زیان وی خاتمه می یابد. در برخی مواقع شخص برای یک دعوای حقوقی بیش از چند سال دوندگی نموده در نهایت هم نتیجه ای نگرفته و یا مبالغ هنگفتی به وکیل داده اما باز هم به نتیجه مطلوب نرسیده اند.

وکلای دیوان عدالت اداری

اعمال قدرت و اداره کشور باید طبق قوانین و مقررات باشد نه اینکه طبق نظر و سلیقه ی افراد باشد این اصل را اصل حاکمیت قانون می گویند. سازمان ها و ادارات دولتی حتما باید طبق این قوانین و مقررات زیر نظر قوه قضاییه عمل کنند. قوه قضاییه تصمیمات ادارت را با مسئولیت های حقوقی، مالی و اداری بازنگری می کند. بنابراین اصل حاکمیت یکی از اساسی ترین اصول حاکم بر سازمان ها و ادارات است و می تواند تمامی تصمیمات و رفتارها واعمال یک اداره در صورتی که خلاف مقررات باشد باطل کند. ضمناً در پایان هر ماه گزارش آماری تعداد قراردادهای وکالت و یا اظهارنظرهای کارشناسی ثبت شده در سامانه به معاونت محترم حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه ارسال گردد.

ده مقاله برتر تجربه کاربری Nn Group در سال ۲۰۱۶

هرچندرئیس قوه قضائیه ودیوان عدالت اداری راهکارهایی راجهت کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاارائه دادنداماازآنجاکه حجم پرونده هاومراحل کاربسیارسنگین است مدت زمان بیشتری برای رسیدگی به این پرونده ها لازم است. دیوان عدالت اداری فقط یک شعبه اصلی داردکه درتهران قرارداردکه این موضوع نشان می دهدکه مدت زمان اجرای حکم دردیوان عدالت اداری بسیارطولانی است. سابقا نحوه شکایت در دیوان عدالت اداری به صورت فیزیکی بود و افراد پس از تنظیم دادخواست مطابق قانون دیوان عدالت اداری باید آن را به وسیله پست سفارشی یا پست الکترونیکی به دیوان تحویل می دادند و یا اینکه آن را به دبیرخانه دیوان عدالت اداری یا به شعب دیوان مستقر در مراکز استان ها به عنوان یکی از موارد ساختار و تشکیلات دیوان عدالت اداری تحویل می دادند.

بر همین مبنا قانونی به نام قانون دیوان عدالت اداری به ثبت رسیده که تمامی اختیارات این دیوان به همراه آیین دادرسی در آن با دقت هر چه تمام‌تر تعیین شده است. عالی ترین و برترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران باید کسی باشد که تسلط کافی و کامل به قوانین دیوان عدالت را داشته و به طور کلی تخصص کاری این شخص موضوعات مربوط به دیوان باشد تا با تجربه ای که کسب کرده ، بتواند بهترین دفاع و بهترین دادخواست را برای شما به صورت مکتوب تهیه و تنظیم کند. یکی از خصوصیات بهترین وکیل دیوان عدالت ایران این است که پرونده های مختلفی در زمینه های گوناگون را انجام داده باشد و تسلط زیادی در  زمینه دیوان عدالت اداری داشته باشد. در ابتدا لازم است که به شما توضیح دهیم دیوان عدالت به عنوان عالی ترین مرجع اداری و مرجع تظلم خواهی اشخاص حقوقی و حقیقی از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتیست و به اصطلاح حقوقی مرجع عمومی است، اما سازمان بازرسی کل کشور ایران که مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور (این وظیقه مهم) را بر عهده دارد، یک مرجع عالی اختصاصی نظارتی نیز می باشد . در واقع می توان گفت این ۲ مرجع از جهاتی باهمدیگر شبیه هستند و در اصل رسیدگی با هم متفاوت اند.

  • چرا که قوانین موجود در دعاوی قابل طرح در دیوان، در عین سادگی بسیار پراکنده و وسیع می باشند.
  • بنابراین به جریان انداختن چنین پرونده‌های استخدام یک وکیل کار آزموده را می‌طلبد.
  • البته شایان ذکر است که  تخصص وکیل دیوان عدالت اداری علاوه بر تنظیم شکایت صحیح در این نیز می باشد که بتواند به صورت حضوری علی رغم غیر حضوری بودن رسیدگی در دیوان عدالت اداری با قاضی رسیدگی کننده صحبت نماید و ذهن ایشان را در خصوص موضوع شکایت روشن نماید .
  • وکیل دیوان عدالت اداری موظف است که در هر شرایطی از حق و حقوق موکل خود به نحو احسن دفاع نموده و برای احقاق حقوق وی تلاش نماید.

بنابراین رسیدگی به پرونده‌ها توسط وکلای دیوان عدالت اداری در قبال دریافت هزینه صورت می ‌گیرد. همچنین اگر وکلای دیوان عدالت اداری جزو افراد با سابقه باشند و پرونده‌های موفق زیادی انجام داده باشند، نمی ‌توان انتظار داشت که به صورت رایگان روند پیگیری پرونده را به عهده بگیرند. جهت ارتباط با وکیل دیوان عدالت اداری در تهران با شماره ۰۹۱۲۶۳۸۶۹۵۴ تماس حاصل نمایید. همچنین جهت ارتباط آنلاین با وکیل متخصص دیوان عدالت اداری میتوانید از طریق واتساپ سوال خود را مطرح کنید.

پس از صدور آراء قطعی توسط دیوان عدالت اداری با توجه به ضرورت اجرای عدالت در احقاق حقوق شهروندان،  نهادها و دستگاه های اجرایی مکلفند آراء دیوان را پس از ابلاغ به فوریت اجراء نمایند. شعب دیوان پس از ابلاغ رای به محکومٌ ‌علیه یک نسخه از آن را به انضمام پرونده به شعبه اجرای احکام مربوط ارسال می ‌نمایند. پس از آن محکومٌ‌ علیه مکلف است ظرف مدت یک ماه نسبت به اجرای کامل آن یا جلب رضایت محکومٌ ‌له اقدام و نتیجه را به ‌طور کتبی به واحد اجرای احکام دیوان گزارش نماید. در صورت عدم تمکین از رای صادره از دیوان عدالت اداری، مستنکف با رأی شعبه صادرکننده حکم، به انفصال موقت از خدمات دولتی تا پنج سال و جبران خسارت وارده محکوم می ‌شود.

زیرا صرف داشتن مدرک وکالت، نشان دهنده تجربه و مهارت کافی وکیل در زمینه دعاوی مربوط به دیوان عدالت اداری نیست. مهمترین ویژگی بهترین وکیل دیوان عدالت اداری این است که به دلیل داشتن تجربه بیشتر در این زمینه بتواند راه حل های خلاقانه تری را برای دفاع و همچنین احقاق حقوق موکل خود ارائه دهد. این موضوع سبب شده نیاز جامعه به وکیلی که در زمینه دیوان عدالت اداری متخصص باشد، بیشتر از قبل احساس شود. وکیلی که در این حوزه تخصص دارد، با تمامی قوانین مربوط به این مرجع قضایی آشنایی دارد. وکیلی با این خصوصیات قادر خواهد بود، در زمان کوتاهی موکل خود را به حق و حقوق خود برساند. دیوان عدالت اداری بزرگ ترین و معتبرترین مرجع قضایی است که به عنوان بالاترین مرجع به شکایات و اعتراضات مردم علیه ارگان ها و سازمان های دولتی رسیدگی می نماید.

نگران نباشید، نکونام بازی بدهد در دربی به پرسپولیس گل می‌زنم من متخصص گلزنی به پرسپولیس هستم

همین موضوع نیز باعث شده تا وکیل دیوان عالی کشور دارای تخصص و مهارت بسیار زیادی در مقایسه با دیگر وکلا باشد. وکیل دیوان عدالت اداری تهرانوکلایی که در تهران در خصوص پرونده هایی که در دیوان عدالت اداری اعلام وکالت می نمایند به وب سایت هزار وکیل و صفحه تمام وکلا وموسسات حقوقی مراجعه نمایید. در صورتی که بین مودی (شهروند) و شهرداری در خصوص پرداخت عوارض، تولید اختلاف شود، کمسیون ماده 77 قانون شهرداری ها صالح به رسیدگی خواهد بود و در صورتی که مودی به رای کمیسیون ماده seventy seven اعتراض داشته باشد، موضوع در صلاحیت دیوان عدالت اداری خواهد بود. قابل ذکر است دادنامه ها ، تصمیمات و احکام صادره از مراجع قضائی دادگستری و دادسرای و دادگاه های نظامی و دادگاه های انتظامی و سازمان قضائی نیروهای مسلح قابل شکایت در دیوان عدالت اداری نمی باشد و از صلاحیت دیوان عدالت اداری خارج می باشد ، همچنین در خصوص شکایات علیه بانکها و مخابرات و سازمانهای خصوصی سازی شده نیز ابتدا با وکیل خود مشورت نمائید . مشاوره با وکیل شما را از اتلاف وقت و هزینه دور نگه داشته و سریعتر به نتیجه خواهید رسید . مشاوره رایگان است و جهت مشاوره حقوقی  دیوان عدالت اداری اعم از تلفنی و حضوری  با وکیل قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری هزینه ای دریافت نمیشود.

وکیل دیوان عدالت اداری یک کار تخصصی است که باید وکیل مجرب دیوان عدالت اداری آن را انجام دهد که ما در ادامه به صورت مفصل به اینکه دیوان عدالت اداری چیست و برای چه شکایاتی است می پردازیم. وکیل دیوان عدالت اداری در تهران وبلاگی است که به اطلاع رسانی درباره دادگاه و کار آن اختصاص دارد، در ادامه به این مقوله می‌پردازیم. گروه وکلای پارسا یکی دیگر از 10 سایت برتر دیوان عدالت اداری است که به درد شما خواهد خورد. این مجموعه از وکلای پایه یک دادگستری تشکیل شده که در بهترین و برترین دانشگاه‌های کشور در زمینه حقوق تحصیل کرده‌اند. این گروه با 12 سال تجربه در زمینه‌های مختلف به خصوص دیوان عدالت اداری، صدها پرونده موفق را در کارنامه درخشان خود دارد. نقض تبصره بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری موجب صدور رای تعطیلی محل کسب یا پیشه یا تجارت و اعاده وضع به حالت سابق با رفع خلاف می شود که ممکن است در تطبیق موضوع حکم کمیسیون ماده صد دچار اشتباه شده باشد که در این قبیل موارد شعب دیوان رسیدگی مجدد را با ایراد به رأی تجویز می نماید که به برخی موارد اشاره می شود.

تا از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران را بشناسید!

دربرخوردرودرروباوکیل دیوان عدالت اداری،وی باسنجیدن تمامی جهات پرونده،راهکارهای لازم راجهت برطرف کردن مسئله شماپیداخواهدکرد. فاطمه عزیزی وکیل پایه یک دادگستری و با سابقه وکالت در دیوان عدالت اداری می باشند ایشان  در حرفه وکالت با بیش از 15 سال سابقه در دیگر حوزه های حقوقی استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، امور بین الملل، صادرات و واردات، شرکت های تجاری فعالیت دارند. دیوان عدالت اداری در بسیاری از کشورها وجود دارد و هدف آن تضمین حقوق شهروندان در برابر اشخاص حقوقی و حقیقی دولتی است.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر به همراه مدارک و مستندات خود به دفتر وکیل دیوان عدالت اداری مراجعه نمایید و از روش و مراحل شکایت در دیوان عدالت اداری مطلع شوید. دیوان عدالت اداری؛ یکی از مراجع قضایی تخصصی می باشد که طبق اصل ۱۷۳ برای رسیدگی و سامان دهی به اعتراضات و شکایات مردم، علیه سازمان ها و نهاد های دولتی تاسیس شده و زیر نظر «قوه قضائیه» می باشد. یکی از وب سایت‌های حقوقی فوق العاده‌ای که در زمینه دیوان عدالت اداری فعالیت دارد، وب سایت وکیل عدالت است.

  • مفتخریم توانسته ایم به تمام افراد نیازمند مشاوره حقوقی ، علم و تجربه خود را تقدیم داشته ایم که با برقراری راه های ارتباطی نوین و بهره مندی از تکنولوژی ارتباطات فاصله میان وکیل و موکل را به حداقل رسانیده ایم.
  • این وکیل‌ها متخصص در حقوق اداری هستند و تجربه و آگاهی لازم را در این زمینه دارند.
  • سالانه پرونده های مختلفی جهت بررسی به دیوان ارجاع داده می شود که قضات دیوان بر اساس مقررات و ضوابط تعیین شده، بررسی های لازم را در این زمینه انجام می دهند.
  • به طورکلی مراحل رسیدگی به پرونده دردیوان عدالت اداری متنوع است وراه های گوناگونی دراین زمینه وجوددارد.
  • پیشرفت علم و تکنولوژی سبب شده تا تمامی مشاغل از این موضوع برای کسب و کار خود بهره بگیرند.
  • برای صرفه جویی در هزینه‌ها‌ی مصرفی و گرفتن نتیجه مطلوب در دادرسی، باید با وکیلی مشورت کنید که در امور  مربوط به دیوان توانایی کافی داشته باشد تا هزینه و وقتی که صرف می‌کنید بی نتیجه نماند.

حتما از اسم سایت متوجه شده‌اید که برای دریافت مشاوره و کمک گرفتن از وکیل خبره در زمینه پرونده‌های دیوان عدالت اداری، نیازی نیست حضوری اقدام کنید. مطابق با ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، این دیوان در موارد مشخصی صلاحیت رسیدگی دارد. زمانی‌که حقوق افراد توسط نهادهای اجرائی دولتی یا عمومی، رعایت نشود و یا به عبارتی اگر مقررات، تصمیمات یا اقدامات مأمورین یا نهادها، بر خلاف قانون بوده و یا در صلاحیت مرجع مربوطه نباشد، یا باعث سوءاستفاده و خودداری از انجام وظیفه قانونی شود و به این ترتیب موجب ضایع شدن حقوق اشخاص حقیقی و حقوق خصوصی می‌گردد.

لزوم تخریب بجای جریمه در قانون شهرداری

از آن جایی که مورد شکایت شما یک سازمان دولتی می‌باشد و همین حساسیت پرونده شما را بیشتر می­کند حضور یک وکیل بسیار احساس می‌شود، حق‌الوکاله وکیل نیز بر اساس توافق فی‌مابین و تعرفه قانونی تعیین می‌شود که مبلغ آن بر اساس حساسیت و نوع پرونده متغیر می‌باشد. دو) در این جا پرونده به یکی از شعبه‌های تجدیدنظر ارجاع داده خواهد شد و بعد از آن که پرونده به طور کامل تکمیل شد، دفتر شعبه وقت نظارتی را تعیین می‌نماید که این وقت نظارت به معنای وقت رسیدگی در این جا نمی‌باشد. ۴-پس از ارتقاء کارمند به مقام بالاتر، با کسب رتبه،طبقه و گروه بالاتر در صورتی که هر کدام از اینها به طریق قانونی فوق‌الذکر برای کارمندان در نظر گرفته شده باشد همان طبقه یا گروه از حقوق مکتسبه وی محسوب و قابل سلب، تغییر و تحدید نیست. ۳-منظور از مقام یا گروه بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری که در آن مبنای ارزشیابی کارمندان دستگاه‌های اجرایی و همچنین عوامل موثر در تعیین حقوق و مزایای آن از گروه به عنوان شغل و شاغل مذکور در مواد ۶۴ و ۶۵ این قانون تغییر یافته است. [موضوع این مطلب که توسط اینجانب وکیل متخصص امور اداری تحریر شده است تغییر پست سازمانی از پایین تر به بالاتر نیست].

از طریق سامانه ساجد می توان ، دادخواست های دیوان مثل دادخواست بدوی ، دادخواست ورود ثالث  و دادخواست اعتراض ثالث و همچنین درخواست هایی مانند اعمال ماده ۷۹ (که در مقاله به آنها پرداختیم ) از طریق سامانه ساجد قابل ثبت است. در این حالت به استناد ماده ۵۷ قانون دیوان عدالت اداری ، تنها راه حل  ،طرح دادخواست اعتراض ثالث است . اگر رای صادره از کمیسیون و رسیدگی منتهی به رای ، چه به لحاظ شکلی و چه به لحاظ ماهوی ، مخالف قوانین باشد ، همانطور که بالاتر توضیح داده شد ،برای بار اول پرونده را بدون صدور رای  و با ذکر ایرادات به کمیسیون مربوطه بازمیگرداند و با اعتراض مجدد، برای بار دوم خود رسیدگی قضائی میکند و رای میدهد. اگر وکیل پرونده دیوان استفاده نمی کنید پیشنهاد می کنیم از مشاوره با وکیل آنلاین متخصص دیوان عدالت اداری موسسه حقوقی اترس استفاده کنید. مرجع قضایی دیوان عدالت اداری فقط درتهران موجود  است بنابراین سفارش ما به تقاضا کنندگان چنین پرونده هایی،به کار گرفتن وکیلی است که در تهران وجود دارد. گفتنی است درمواردی که شماپرونده ای مرتبط بادیوان عدالت اداری دارید،احتیاج شمابابه کارگرفتن یک وکیل متخصص ومجرب دراین زمینه بیشترازمباحث دیگرتشخیص داده می شود.

در صورتی که تصمیمات و اقدامات موضوع شکایت، موجب تضییع حقوق اشخاص شده باشد، شعبه رسیدگی کننده، حکم بر نقض رأی یا لغو اثر از تصمیم و اقدام مورد شکایت یا الزام طرف شکایت به اعاده حقوق تضییع شده، صادر می نماید. پس از صدور حکم و قطعیت آن براساس ماده فوق، مرجع محکومٌ علیه علاوه بر اجرای حکم، مکلف به رعایت مفاد آن در تصمیمات و اقدامات بعدی خود در موارد مشابه است. صدور حکم اصلاحی، رفع ابهام و اشکال، دستور اجرای حکم و انفصال مستنکف و هرگونه اقدامی که مستلزم تصمیم گیری مجدد است، به عهده شعبه صادرکننده رای قطعی است. نظر به اینکه وکلای پایه دو مرکز مشاوران طبق راُی وحدت رویه شماره ۲۱۴- ۱۳۸۸/۲/۱ [ ۲۱۴- ۸۸/۳/۱۰] هیاُت عمومی دیوان عدالت اداری صلاحیت تقدیم دادخواست به دیوان عدالت اداری را ندارند، بنابراین قرار عدم استماع دادخواست مطروحه صادر و اعلام می گردد.

چنین رسیدگی ملزم به وجود آگاهی کامل وکیل پرونده در رابطه با نحوه رسیدگی به پرونده در شعبه‌های مختلف این مرجع قضایی است. لازم به ذکر است در مواردی که شما پرونده‌ای مربوط به دیوان عدالت اداری دارید، نیاز شما به استخدام یک وکیل خبره و با تجربه در این زمینه بیشتر از موضوعات دیگر احساس می‌شود. یکی از دلایل ضرورت استخدام مشاور حقوقی در این حیطه وجود قوانین بسیار زیاد و پراکنده است. به همین علت حضور یک شخص حقوقی که به طور کامل مسلط به شرایط حاکم بر دیوان عدالت اداری بوده و قوانین و مقررات و را به خوبی بشناسد الزامی به نظر می رسد. با کانون وکلای دیوان همراه شوید تا شرایط گرفتن وکیل برای دیوان عدالت اداری را بررسی کنیم.

  • ما مفتخر به همکاری اساتید دانشکده حقوق و همین طور قضات بازنشسته دادگستری هستیم.
  • وکیل دیوان عدالت اداری در دیوان عدالت اداری باید این توانایی را داشته باشد که یک دادخواست به موقع و درست و به صورت کوتاه ارائه دهد که قلم و زبانی درست باشد تا بتواند به قاضی دیوان عدالت اداری به خوبی صحبت کند.
  • پرونده دیوان عدالت اداری با توجه به سختی و مشکلاتی که دارد، بهتر این است شخصی که به امور مربوطه مسلط می باشد، این فرایند را انجام دهد و مجموعه حرفه ای وکلای پایتخت با توجه به سابقه کاری که در این زمینه دارد، توانسته است چندین وکیل مجرب دیوان عدالت را گرد هم بیاورد.
  • همچنین میزان تحصیلات وکیل نیز می تواند تاثیر بسزایی در در تعیین این هزینه داشته باشد.
  • شکایت در خصوص اعتراض به پزشک قانونی و انتظامات مربوط به آن

وکیل پایه یک دادگستری آقای روشن قوردوئی میلان دارای تجربه چندین سال وکالت در انواع پرونده های حقوقی و کیفری و دیوان عدالت اداری و کمیسیون های تخصصی شهرداری خانواده تعزیرات و مواد مخدر میباشد و هم چنین بیش از صدها پرونده های موفق در امور حقوقی ، کیفری ، خانواده و اعتراض به تشخیص ملی و مواد مخدر و دیوان عدالت اداری را در کارنامه کاری خود دارند. دیوان عدالت اداری یک مرجع قضایی است که در آن به شکایات و اعتراضات مردم علیه نهادهای دولتی و سازمان های دولتی رسیدگی می شود. این مرجع قضایی زیر نظر قوه قضاییه بوده و رئیس آن نیز توسط رئیس قوه قضاییه منصوب می شود. همچنین دارای آیین دادرسی به خصوصی برای خود است و نحوه رسیدگی به دعاوی در آن با دادگاه هایی چون دادگاه عمومی و انقلاب بسیار متفاوت است.

موضوع شکایت باید به صورت واضح در دادخواست مطرح شده باشد و شرح شکایت نیز به صورت کامل و قابل فهم ارائه گردد. در نهایت نیز آماده کردن مدارک و ادله قابل استناد برای طرح دعوا هنگام ارائه دادخواست بسیار مهم است. وکیل دیوان عدالت اداری بهتر از هر شخص دیگری می تواند به پرونده های مطروحه در دیوان عدالت کشور رسیدگی کند. مدیریت اداره ها و سازمان های گوناگون دولتی گاهی دچار ظلم و ستم نسبت به حق و حقوق کارکنان خود و باقی افراد می شوند. بعضی وقتا مشاهده شده است به خاطر کارهای عمرانی و طرح های مهندسی، نسبت به حق مردم، دچار اجحاف شده که در این صورت یا باید طرح ها را تعطیل کنند یا حق و حقوق دیگران که در آن اجحاف شده است، پرداخت کنند. پس برای گرفتن حق و حقوق اشخاص از این ادارات، به یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری نیازمند هستید.

مکالمه تلفنی با کارشناس حقوقی مزایای زیادی دارد، به طور مثال از اتلاف وقت افراد جلوگیری نماید و افراد بدون آنکه ترافیک شهری را تحمل کنند، به سرعت با وکیل دیوان عدالت اداری ارتباط برقرار نمایند. حال سوالی که پیش می آید این است که بهترین وکیل دیوان عدالت اداری چه خصوصیاتی را دارد، مشاوره حقوقی در موسسه حقوقی یا دفتر وکالت در این حوزه می بایست چگونه باشد. یکی از فرصت‌ های طلایی که قانونگذار در اختیار شاکیان حقیقی و حقوقی قرار داده است، اعتراض به آرای سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری است. در صورتی که افراد به آرای صادر شده از هیئت‌ هایی که برای تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی تشکیل می‌ شوند، اعتراضی داشته باشد، می ‌توانند اعتراض‌ های خود را مطرح نمایند. یکی از مقامات قضایی اختصاصی که به پرونده‌های اداری رسیدگی می‌کند، هیئت تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در کشور است. بر طبق ماده 173 قانون اساسی، مردم می‌توانند برای رسیدگی به شکایات، اعتراضات و دادخواهی نسبت به مأموران، واحدها یا آیین‌نامه‌های دولتی، و احقاق حقوق خود، به دیوان عدالت اداری مراجعه نمایند که زیر نظر رئیس قوه قضائیه اداره می‌شود.

برای وکیل دیوان عدالت اداری، نمی توان دستمزد دقیقی تعیین کرد و این مسئله کاملاً توافقی می باشد. همچنین حقوق وکیل دیوان، بسته به کاری که ببرای پیشروی پرونده انجام می دهد محاسبه می شود. ممکن است در یک پرونده نیازی نباشد که وکیل مرتب به دادگاه مراجعه کند؛ در این موارد هزینه وکیل دیوان عدالت اداری، کمتر خواهد بود و قاعدتاً در صورت انجام کار بیشتر توسط وی، این هزینه نیز بیشتر خواهد شد.

وکلای دیوان عدالت اداری

ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل رزومه‌ی وی را حتما مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید درصد تجربه و همچنین کاربلدی وی را چک کنید و متوجه شوید و با آگاهی کامل از آن وکیل از او در زمینه‌ی دعاوی مربوطه یاری بگیرید. حتما به این نکته توجه داشته باشید وکیل دیوان عدالت اداری می‌بایست به تمامی قوانین، لایحه نویسی، دادگاه‌های مربوطه و تمامی جزئیات مربوط به این مسئله اشراف دیوان و آگاهی کامل داشته باشد. چرا که در حقیقت این هزینه پس از مطالعه پرونده و بر اساس شرایط آن است که تعیین می شود. شما می توانید برای تماس با یک وکیل دیوان عدالت اداری همین حالا از طریق گروه حقوقی آوای وکیل اقدام کرده و به کسب اطلاعات لازم بپردازید. همانطور که می دانید وکلا به دلیل آگاهی زیادی که با قوانین و مقررات دارند، بهترین مشاوران در دعاوی و مشکلات حقوقی هستند.

وکلای دیوان عدالت اداری

یکی دیگر از موارد شکلی عدم رعایت قانونی تشکیل اعضا است که اگر رعایت نشود آن کمیسیون شکل رسمی نداشته و شخص ذینفع توانایی درخواست باطل نمودن رای صادره را به دلیل وجود اعضایی که مورد تایید قانون نیستند خواهد داشت. تخصص وکلای دیوان در امور دیوان و همچنین جلسات مشاوره برگزار شده از سوی این وکلا همان چیزی است که خیال شما را از بابت دریافت مطالباتتان در دیوان راحت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین مرکز وکلای دیوان تماس حاصل فرمائید. در اینکه تمامی واحد های دولتی و ارگان های تحت نظر دولت برای رفاه حال هموطنان در تلاش هستند، هیچ شبهه ای وجود ندارد اما در این میان گاهی به هر دلیلی دیده می شود که مصوبه ای در راستای زیان به اشخاصی صادره شده است و یا گاهی به دلایل سهوی و یا عمدی حقوق شهروندان ضایع می شود. نظارت در تهیه طرح های جامع که معمولا وسيله مهندسین مشاور تهیه می شود نیز با شورای مزبور است. در تهیه طرح های جامع و تفصیلی شهرها از مقررات مصوب طرح جامع سرزمین باید متابعت شود و رابطه آن دو از نظر اصل و فرع بودن، شبیه قانون اساسی با قوانین عادی است.

حال مشکلاتی در تمام این سال‌ها مردم را به خود درگیر کرده بود که ما برای آن راه حل ایجاد کردیم. همه ما در مراحل و زمان هایی از زندگی نیاز به رفع مشکلات حقوقی خود زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری و متخصص داریم. این واحد های دولتی شامل شرکت های دولتی، شهرداری ها، سازمان های تامین اجتماعی، وزارت خانه ها و نهاد های انقلابی می باشند. هم چنین وظیفه رسیدگی به تصمیمات و اقدامات ماموران این سازمان ها را نیز به عهده دارد و در صورت شکایت از آن ها، موظف است این شکایات را پیگیری نماید.

توجه داشته باشید که در جریان رسیدگی به شکایات در دیوان عدالت اداری نیازی به حضور طرفین و یا وکلای آن ها نخواهد بود. علاوه بر این موارد طرح شکایت ، رسیدگی ، انجام تحقیقات ، احضار طرفین در دیوان عدالت اداری براساس قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بوده و در زیر به بررسی موارد مطروحه می پردازیم. به طور کلی در دیوان عدالت اداری کلیه امور براساس قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بوده بسیار تخصصی می باشد به همین دلیل در صورتی که فردی حقی از وی ضایع شده باشد و بخواهد بدون دانش خاصی در دیوان عدالت اداری طرح شکایت نماید ممکن است رای علیه وی صادر شده و باتوجه به این صدور حکم در این موضوع در دیوان عدالت اداری دیگر غیر قابل شکایت و اعتراض می باشد.

مهم ترین و اساسی ترین صلاحیت دیوان عدالت اداری، رسیدگی به شکایات قضات و مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر مستخدمان واحدها و مؤسسات مذکور که شمول این قانون نسبت به آنها محتاج ذكر نام است اعم از لشکری و کشوری از حیث تضییع حقوق استخدامی است. به طور کلی دیوان عالی اداری نمی تواند تصمیمات قوه قضاییه، تصمیمات رئیس قوه قضاییه، تصمیمات و مصوبه های شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان و شورای عالی ملی را بررسی کند. در واقع هیچ کس امکان شکایت و پیگیری شکایت این نهاد های حقوقی – حقیقی – را از طریق دیوان عالی اداری و وکیل دیوان عدالت اداری نخواهد داشت. اما یک وکیل دیوان عدالت اداری باید علاوه بر داشتن پروانه وکالت شرایط دیگری نیز داشته باشد. پروانه وکالت ثابت می کند که این فرد از نظر علمی و اخلاقی صلاحیت وکالت قانونی را دارد و قانون به او اجازه می دهد که در دادگاه های مختلف به عنوان وکیل مدافع شروع به دفاع از موکل خود کند. زیرا اساس قدرت و زور یک شخصیت حقوقی – بسته به موقعیت آن – می تواند چند برابر یک شخصیت حقیقی باشد.

برای درک این کارایی و نحوه کارکرد وکیل دیوان عدالت اداری بهتر است با دیوان عدالت اداری و نحوه فعالیت آن آشنا شویم. بنابراین اگر پرونده ای را در دیوان عدالت اداری تشکیل دادید ضروری است که حتما روند شکایت علیه یک سازمان دولتی یا یک شخص را به کمک وکیل دیوان عدالت اداری طی کنید. اولین و مهم ترین وظیفه دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات شهروندان علیه سازمان ها و نهادهای دولتی است، یعنی افرادی که نسبت به تصمیمات و اقدامات نهادهای دولتی و سازمان های وابسته به این نهادها شاکی هستند و می خواهند اعتراض کنند به سمت این نهاد می روند. وکیل دیوان عدالت اداری در محله نجات اللهی تهران و در خیابان سپهبد قرنی خیابان فلاح پور خیابان نیائی پلاک ۷ واقع شده است.

رئیس این سازمان توسط ریاست قوه قضائیه انتخاب می شود و اگر شخصی اعتراضی نسبت به یکی از ارگان های دولتی داشته باشد باید به این مرجع مراجعه کند. شیوه رسیدگی در دیوان عدالت اداری به کل با دادگاه های عمومی و انقلاب متفاوت است. اگر در رسیدگی به پرونده قضایی خود در دیوان عدالت اداری، قصد گرفتن وکیل را ندارید، بهترین انتخاب پیش روی شما، مشورت با یک وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری است. چرا که این وکیل، با فعالیت مداوم در دادگاه ها و کسب تجربیات فراوان در دیوان عدالت، می‌تواند کمک بسیار زیادی جهت آگاه شدن از رویه رسیدگی به پرونده و اشنایی با راهکار های مختلف در مشکل خاص شما کند. و از انجایی که روند رسیدگی به پرونده در این دیوان با دیگر دادگاه ها متفاوت است، مشاوره گرفتن از یک وکیل بازنشسته کارکشته، بسیار مفید می‌باشد. در صورت نیاز به این مشاوره، وکلای دیوان و تهران طلاق، با  معرفی بهترین وکیل ها در این حوزه، شما را در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب، همراهی می‌کنند.

که البته ما در ادامه به صورت مفصل به اینکه دیوان عدالت اداری چیست و برای چه شکایاتی باید به این مرجع مراجعه نمود،می پردازیم. افراد برای گرفتن وکیل برای پرونده های دیوان عدالت اداری نسبت به دیگر پرونده ها، دشواری بیشتری خواهند داشت. زیرا تعداد وکلای دیوان اندک است و وکیل های دیگر مطالعاتی در این زمینه ندارند و ممکن است نتوانند به خوبی به پرونده متقاضیان رسیدگی کنند و احقاق حق نمایند. یک وکیل کار آزموده و با تجربه قبل از این که پرونده قضایی افراد را به عهده بگیرد، ابتدا یک جلسه معارفه با موکل خود برگزار می کند و در مورد پرونده با وی صحبت می کند و تمام ابهامات موجود در پرونده را رفع می نماید. همچنین تمام اسناد و مدارک موجود را بررسی می کند و بعد از آن تمامی نتایج احتمالی ای که ممکن است اتفاق بیفتد را به موکل خود اعلام می کند. در آخر حق الزحمه لازم برای انجام وکالت فرد را به وی اعلام می کند و سپس به متقاضی فرصت می دهد تا کاملا فکر کند و تصمیم بگیرد که آیا می خواهد با وکیل قرارداد ببندد یا خیر.

وکلای دیوان عدالت اداری

شایان ذکر است برای هر پرونده به صورت اختصاصی توسط وکیل دیوان تمامی مراحل بالا صورت می پذیرد. و بخش دوم و اصلی حق الوکاله نیز بعد از گرفتن رای به نفع موکل، از موکل اخذ می گردد. دفتر وکیل دیوان عدالت اداری با وکلای مجرب و کارآزموده خویش، به مراجعان کمک می‌کند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن شکایات خود را در این دیوان به ثبت برسانند و اقدام به احقاق حق خود نمایند؛ مراجعان شامل تمامی افراد حقیقی و حقوقی هستند که از برخی ارگان‌ها و نهادهای دولتی شکایتی دارند. در چنین شرایطی می‌توان با مشورت یک وکیل با تجربه اقدام به احقاق حق نمود و شکایت خود را برای رسیدگی به این سازمان ارائه داد. بعد از دریافت پاسخ طرف شکایت، شما و یا وکیلتان با وجود این که رسیدگی در دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری می باشد می تواند به شعبه مربوط مراجعه و از محتوای پاسخ مذکور مطلع بگردد . دیوان عدالت اداری در تهران و در منطقه سردار جنگل واقع گردیده است و افراد در هرکجای ایران در خصوص دعاوی در صلاحیت دیوان عدالت اداری ازجمله دعاوی علیه شهرداری ها و سازمان تامین اجتماعی و …

گروه وکلای دادصا با مدیریت مریم صاین‌پور، وکیل پایه یک دادگستری، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت موفق در پرونده‌های ملکی، کیفری، دیوان عدالت اداری، تجاری، حقوقی، خانوادگی و ثبتی، یکی از موفق‌ترین گروه وکلای تهران است. دادصا تیمی متشکل از وکلا و حقوقدانان صاحب صلاحیت و باتجربه است که با هدف ارائه خدمات حقوقی در زمینه‌های متنوع گردهم آمده‌است. د حال حاضر 9 وکیل پایه یک دادگستری مجرب و خبره در دادصا فعالیت می‌کنند و تمامی پرونده‌ها با هم‌فکری و بررسی تمام اعضای تیم، مورد بررسی و اجرا قرار می‌گیرد.

بنابراین عملا وکیل دیوان عدالت اداری باید سعی کند در برابر حداقل یک شخصیت حقوقی از موکل خود دفاع کند. این در حالی است که غالب این شخصیت های حقوقی سعی می کنند از قدرت های مادی و معنوی خود در این دادگاه ها استفاده کنند. در این دادگاه ها وکیل دیوان عدالت اداری موظف است که نگذارد قاضی تحت تاثیر قدرت مادی یا معنوی شخصیت حقوقی قرار بگیرد و عملا دعوی و دادرسی را در مسیر درست آن حفظ کند.

تخصص وکلای دیوان عدالت اداری در زمینه رسیدگی به پرونده های دیوان عدالت اداری، قانون تشکیلات و آیین دادرسی است. به منظور رفاه حال هموطنان، امکان تقدیم غیر حضوری دادخواست نیز وجود دارد؛ به این صورت که می‌توان با تنظیم دادخواست به کمک وکیل دیوان عدالت و بارگزاری آن در سامانه دیوان، پرونده شکایت را در این مرکز به جریان انداخت. شعب مختلف دیوان از شعب بدوی و شعب تجدید نظر در کنار هیئت‌های عمومی و هیئت حل اختلاف فعالیت می‌کنند که موضوع شکایت و دعاوی موجود تعیین کننده نوع شعب بررسی کننده پرونده خواهد بود.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما
محتوای این وب‌سایت توسط فناوری‌های هوش مصنوعی از داده‌های اینترنتی تولید شده و ما هیچ مسئولیتی در قبال دقت آن نمی‌پذیریم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.