آیا قیمت بنزین تغییر می کند؟ روز جدید

این نماینده مجلس گفت: در حوزه بنزین به دولت اجازه دادیم برای حامل های سوخت به افراد یارانه بدهد اما بلافاصله گفتیم قیمت این بنزین یارانه ای تغییر نکند و اگر دولت بخواهد در این زمینه تغییراتی ایجاد کند. . می تواند برای تغییر برخی از این بندها یک لایحه و لایحه ارائه کند، اما تغییرات دشوار است و به دو سوم مجلس نیاز دارد.

محسن زنگنا سخنگوی هفتمین کمیسیون تلفیق در یک برنامه تلویزیونی گفت: لایحه دولت 24 فصل دارد و هر فصل یک جدول زمانی دارد که اتفاقات این 5 سال را تشریح می کند. جداول 1 تا 6 جداول اصلی هستند.

به گزارش خبرنگار آنلاین، وی ادامه داد: در مواد اولیه برنامه هفتم به دولت تکلیف کردیم که وزارت نفت می تواند با موافقت شرکت های خصوصی میادین جدید نفتی بسازد. اگر قرار است به رشد 8 درصدی برسیم چاره ای جز ورود بخش خصوصی نداریم. با دولت توافق کردیم که اگر در جریان بررسی برنامه هفتم شرایطی پیش آمد که بر دوش دولت بود، با نظر رئیس مجلس به کمیسیون مشترک واگذار کنیم.

زنگنا با تاکید بر هماهنگی دولت و مجلس خاطرنشان کرد: تاکنون سه جلسه با شخص رئیس جمهور در هیئت رئیسه داشته ایم که در دوره برنامه های مختلف کم نظیر است.

وی درباره امکان اجرای این برنامه گفت: دو نوع برنامه وجود دارد که یکی از آنها نکاتی را بیان می کند، مثلا می گوید من فقط می خواهم در این زمینه فعالیت کنم اما برخی برنامه های دیگر جامع است و این لایحه پیشنهاد شده است. توسط دولت از 24 شامل یک فصل و از نوع جامع بود. مجلس نیز این برنامه جامع را جامع تر کرد. تلاش ما با دولت این بود که بر ارتقای صنعت و توسعه اقتصادی تمرکز کنیم. بنابراین، برنامه جامع است. اما سعی کردیم در هر فصل زمان بیشتری صرف کنیم.

میزان معافیت مالیاتی ما بیشتر از میزان مالیاتی است که دریافت می کنیم

نماینده کمیسیون تلفیق لایحه هفتم در خصوص اصلاحات صورت گرفته در برنامه هفتم نیز گفت: به عنوان مثال در برنامه هفتم، دولت رشد کشاورزی دریایی را حدود سه برابر دید در حالی که شاهد بودیم. آن را یک و نیم برابر. یا زمانی که ممکن است شخصی 7 سال با او زندگی کرده باشد و آن را هم اصلاح کرده ایم.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه سعی کردیم منابع مالی جدیدی ایجاد کنیم به عنوان مثال یکی از جنبه هایی که امروز مطرح شد استفاده از منابع صندوق توسعه بود که می تواند بخش پیشرون را به حرکت درآورد. متأسفانه میزان معافیت مالیاتی ما بیشتر از مالیاتی است که دریافت می کنیم، بنابراین تصمیماتی در اینجا گرفته ایم.

زنگنه تصریح کرد: ما صندوق های بازنشستگی داریم که کارمندان باید سی سال به این صندوق ها واریز کنند تا بتوانند در زمان بازنشستگی حقوق کارمندان را پرداخت کنند اما متاسفانه 16 درصد بودجه کشور را مستقیم به این صندوق ها می دهیم. . اگر به همین منوال پیش برویم بیش از 600 همات کسری در صندوق ها خواهیم داشت. در بخش منابع، ما مبادله نیرو را معرفی کردیم، به این معنی که دولت برق را از یک جا وارد می کند و به مکان دیگر صادر می کند.

آیا قیمت بنزین تغییر می کند؟

نماینده کمیسیون تقویت پیش نویس برنامه دهم با اشاره به اینکه این برنامه را باید واقع بینانه دانست، خاطرنشان کرد: برنامه ششم در اقتصاد که اقتصاد ماست علاوه بر برنامه تنها 6 درصد اجرا شده است. که این طرح حدود هفت سال تمدید شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: سه انشا را با توجه به شرایط فعلی کشور در برنامه قرار دادیم. مثلاً ثبات اقتصادی، بانک مرکزی را موظف کرده ایم که ثبات نرخ ارز را حفظ کند که اگر این اتفاق بیفتد باعث آرامش مردم می شود. یعنی نباید تصمیماتی بگیریم که بار مردم را سنگین کند. در حوزه بنزین به دولت اجازه دادیم که به شرکت های سوخت خصوصی کمک کند اما بلافاصله گفتیم که نرخ این بنزین یارانه ای تغییر نکند و اگر دولت بخواهد در این زمینه تغییراتی ایجاد کند می تواند قبض بیاورد. و اصلاح هر یک از این بندها برای تغییر آن، اما تغییر آن مشکل خواهد بود و نیاز به رای دو سوم مجلس دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه هفتم گفت: اولاً دولت مجاز است در مورد یارانه افراد یا خودرو تصمیم بگیرد. تعیین بنزین یارانه ای چند لیتری نیز بر عهده دولت است اما به هر حال قیمت بنزین باید ثابت بماند.

زنگنه افزود: موضوع دوم بحث محبوبیت بود. در پیش نویس هفتم گفتیم که دولت موظف است تمام شرکت های خود یعنی شرکت هایی را که حداقل 50 درصد سهام آنها متعلق به دولت باشد، واگذار کند. اکنون دولت ظاهراً اعلام می کند که بانک ها خصوصی شده اند، اما دولت رئیس جمهور و هیئت مدیره خود را انتخاب می کند. باید به این نتیجه برسیم که بخش خصوصی و مردم بهتر از دولت می توانند تجارت کنند. البته خصوصی سازی به معنای انصراف از مالکیت نیست، بلکه باید از قرارداد صرف نظر کنیم.

سال گذشته حدود 260 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی کشور اختصاص یافت

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه هفتم این قانون گفت: به دولت متعهد شدیم که در دو سال اول تمام سهام خود را در اختیار نهادها قرار دهد وگرنه خود سازمان خصوصی سازی می تواند این کار را انجام دهد. در حوزه حوضه اعلام کرده ایم که بخش خصوصی می تواند این کار را انجام دهد و می تواند سهم خود را بگیرد.

وی ادامه داد: برای صرفه جویی در مصرف انرژی موضوع گواهینامه های انرژی را راه اندازی کرده ایم، یعنی اگر فردی در مصرف برق صرفه جویی کند به او گواهینامه انرژی می دهیم که بتوان خرید و فروش کرد و فردی که مصرف بیشتری دارد اینها را بخرد. گواهینامه ها. اینها مدلهای جدید دنیا هستند و ما یک منبع مالی ایجاد کرده ایم و برای ماشین هم داریم.

زنگنه در پایان ابراز امیدواری کرد: سهم مالیاتی ما در بودجه عمومی کشور به خوبی افزایش یافته است و اگر به همین منوال ادامه دهیم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و بیشتر هزینه های نفتی ما صرف ساخت و ساز می شود. سال گذشته حدود 260 هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی ما اختصاص یافت. امید است در پایان برنامه هفتم 80 درصد بودجه کشور را از طریق مالیات تامین کنیم.

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما